Link Link Link Link Link Link

Budapest

Chillæ me Ærlend

Publisert: 25.07.2012 @ 15:15 Kategori: Blogg Kommentarer: 0

Idag kom jeg hjem fra ferie, men med min flaks er det selvfølgelig ingen hjemme. Utenom Erlend da. Så jeg tok meg en tur opp til han. Vi har bare chillet sammen med Magne. Jeg legger ut bilder fra ferien når jeg kommer hjem, må bare få fiksa nettet.

Hodepine..

Publisert: 19.07.2012 @ 00:17 Kategori: Blogg Kommentarer: 0

Idag var egentlig en chill dag. Startet med litt bading og soling på stranda og så tok vi oss en tur til Trogir. En sykt koslig by. Da vi skulle hjem tok vi buss, men bussen stoppet ikke der vi trodde den skulle stoppe. Så vi gikk leng og vaset rundt i Split. Etter lang, lang tid kom vi endelig frem til havna og tok en taxi tilbake til leiligheten. Imorgen reiser vi videre til Zagreb, kjenner at jeg kommer til å savne leiligheten, stranda og byen i seg selv.

Mobilbilder 1 - ferien

Publisert: 18.07.2012 @ 00:44 Kategori: Blogg Kommentarer: 0

Jaah, nå er jeg altså på ferie sammen med mamma, pappa, bror og lillesøss. Vi har det egentlig ganske koslig men jeg kjenner at jeg lengter hjem. Gleder meg til onsdag når jeg får treffe Andrea igjen, og bare et par dager senere drar jeg tilbake til Trondhjem sammen med Anne-Sofie. Stress liv.. Men det er slik jeg har valgt det. En travel sommer full av minner. Kjenner allerede at denne sommeren er mye bedre enn den forige!! Hvet ikke helt hva som er bedre, om det er jeg eller de folka jeg henger med. Isåfall legger jeg ut noen bilder fra turen jeg har tatt med mobilen. De fleste er av meg og lillesøss. Resten av bildene har jeg på kameraet mitt. Jeg har foresten vert i Tjekkia/Praha, Østerriket/Wien og nå er jeg i Kroatia/Split. Forteller bedre når jeg kommer hjem.

Tur til Fjørtofta!!

Publisert: 04.07.2012 @ 02:43 Kategori: Blogg Kommentarer: 0

Etter cuppen dro jeg rett til Fjørtofta der besteforeldrene mine bor. Vi overnattet i sommerhuset til tanten og onkelen min på vang. Det er også fra denne øya jeg har fått det ene etternavnet mitt fra, siden mamma vokste opp på Otterlei-siden av øya.

Men nok om det. Søndagen der ute var egentlig ganske chill, jeg var hoss besten og besta for å spise vafler og på kvelden ble det lasange. Men mandag? Den ble ikke chill i det hele tatt!! Etter at jeg hadde stått opp dro jeg bort til Jonas og Annelin. Vi skulle nemlig på flåtetur. Dette er da en hjemmelaget flåte som er laget av planker og kanner. Årene var også to passe lange planker.
Vi bestemte oss for å ro til Oskarshavn som er ca 200-300 meter bortenfor Remma-Beach, men denne turen skulle ikke vise seg å være lett i det hele tatt. Jonas, som var den eneste gutten på turen satte seg fremst og nektet  å ro. Så jeg og Annelin måtte  ro hele veien. Dere tenker sikkert  at 200 meter ikke er spesielt langt? Men på  en hjemmelaget flåte med planker til årer er det veldig langt. Vi brukte sikkert en time på å komme oss frem. Og  da vi endelig var der chillet vi i ca en halv time før vi måtte tilbake.

Jeg hadde ganske vont i armene mine så nå måtte Jonas ro, men etter 30 minutter hadde vi bare komt oss 20 meter. Så jeg måtte ta over for han, siden det eneste han gjorde var å klage. Denne turen viste seg å være enda tøffere enn den forige. Flåten skvulpet så jeg ble kliss våt, og i tilegg forsvant solen og det  begynte  å reine. Så etter over en time med slit kom vi oss endelig frem. Men ikke nok med det. Med en gang vi hadde komt på land, løp Jonas opp til huset  sitt for å dusje. Så jeg og Annelin, som var dødsslitne i armene, måtte bære flåta lenger opp på land alene.

Mamma, pappa, Joveig, Hanne og Olivia hadde i tilegg begynt å grille mens vi var ute med flåten. Så da vi var komt på land gledet jeg meg veldig til å få grilla pølse. Så jeg gikk ned, klissvåt, barbent og sulten, bare for å få vite at de hadde spist opp alt!! FOR en skuffelse.

Kvelden ble heldigvis bedre etter at vi hadde dratt hjem, jeg dro til Anne-Sofie og chillet med film, biltur & sjokolade!!

Har ingen bilder fra turen, men her er noen bilder fra sist gang jeg var på Fjørtofta:

Her har dere verdens lateste, mest sutrende, men likevell awsome Jonas!!